Alessandro Stradella

"Lagrime e Sospiri" (Alpha Classics)
Galilei Consort, Benjamin Chénier 

 "an exceptionally beautiful exploration of excerpts from oratorios and operas of the volatile Roman composer Alessandro Stradella. The instrumental ensemble has an affecting and rarefied sound, with a range of timbres filling out the continuo, including theorbo, harpsichord, and organ. French soprano Chantal Santon Jeffery is a sensation on the piquant vocal lines, limpid and clear of tone but eschewing that colorlessness that comes with total lack of vibrato. Major discoveries to be savored in repertory, ensemble, and singer."

THE CLASSICAL REVIEW

(Number 1 of the Top Ten Recordings of 2017)

"... Chantal Santon Jeffery offers accomplished singing. Jeffery uses some of the same vocal techniques that contemporary Baroque singers tend to use (no vibrato, white vocal tone etc), but only as expressive devises. She is more than capable of letting her voice out as in Salome's wheedling aria from San Giovanni Battista, and she knows how to use vocal color to maximum effect."

David Reynolds

 AMERICAN RECORD GUIDE

"Chantal Santon Jeffery turns out to be a pretty much ideal interpreter. She has a beautiful and flexible voice, and deals with impressive ease with the sometimes demanding coloratura. Even more important are her capabilities in the realm of expression. (...). In some passages she demonstrates an impressive breath control on long notes, which also include some effective dynamic shading."

Johan Van Veen

MDD

"Jeffery’s light soprano rides the waves of musical emotion with ease, marshalling the shifting moods with precision but also a wonderful expressive abandon (...) Anyone looking for a quick introduction to Stradella’s music should find more than enough incentive here to search out more, while those already familiar will take pleasure in the dramatic scope of these fine performances."

GRAMOPHONE UK

 "Santon Jeffery verfügt über ein weites Spektrum an Klangfarben, sie weiss Wort und Ton in sinnlich-sinnfälliger Weise zu verknüpfen und vermag den emotionalen Reichtum dieser Musik zu vermitteln, besonders eindringlich in dem grossen Gesang der "Erodiade figlia" (Salome) "Queste lagrime e sospiri" (…) Ein überzeugendes Plädoyer für einen immer noch zu wenig bekannten Komponisten."

 

OPERNWELT

"... Chantal Santon Jeffery prête à ces diverses héroïnes un timbre à la fois porteur d’émotion et capable de virtuosité...""

FORUM OPERA

"Chantal Santon Jeffery sings with great nobility and freshness of voice, full-toned and generous with vibrato (...) when treating the Biblical subject of St John the Baptist in ‘Deh che più tardi... Queste lagrime’ she is plangent and yearningly radiant, rather than hysterical, in a high vocal register on assuming the formidable role of Salome (...) Chénier instils a colourful, peppery timbre in his ensemble (...) The one cause for regret is that, with the disc’s running time a little shy of an hour, more extracts are not programmed. Even so, fans of Baroque vocal music should hear this, both for the singer and the engaging repertoire."

MUSICWEB INTERNATIONAL

"Dans « Deh che più tardi », les vocalises sont loin de se cantonner à l’exercice ou à la démonstration, mais deviennent un procédé vraiment expressif, la voix y apparaît dans une démesure (c’est Salomé) maîtrisée — et quelle surprise que le chant ductile et douloureux de « Queste lagrime e sospiri » immédiatement après ! La voix se fait plus modeste, immédiatement, le vibrato est contenu, mais jamais rien ne semble empêché — jusqu’à des phrases mystérieuses, erratiques mais pas perdues. C’est assurément du grand art, et l’on se dit — quand on y réfléchit — que dans ce disque, Chantal Santon Jeffery a l’occasion de montrer toute l’étendue de ses possibilités."

Loïc Chahine

LE BABILLARD

"Les pistes s'enchaînent ainsi souplement au fil de l'album, grâce au discours commun porté par Chantal Santon-Jeffery et le Galilei Consort de Benjamin Chénier... La soprano est aussi sonore au disque qu'à la scène et l'enregistrement permet d'apprécier des qualités de diction et la souplesse de sa ligne... Merveilleux hommage à Stradella par une strada bella (belle voie, belle voix)."

OLYRIX

""On est frappé par la qualité tant de la musique que de l’interprétation. Le Galilei Consort séduit par la plénitude de ses sonorités, et Chantal Santon Jeffery rend toute justice à la variété et à la puissance dramatique de ces pages de Stradella. Les CD de musique baroque italienne n’atteignent pas tous ce niveau d’intérêt.""

MUZIKZEN

La Susanna - Stradella
00:00 / 00:00